søndag 26. juni 2011

møns klint





Møns Klint. Selvfølgelig har vi vært på tur til en av Møns store serverdigheter. Veldig likt klippene i Eastbourne, men dette er nok likevel min favoritt. Enormt vakkert!

Det er alltid fare for ras, så man ferdes på området helt på eget ansvar. Men det er en risiko det er verdt å ta! Vel nede etter ørti trappetrinn kan utsikten over havet slå pusten ut av deg. Og utsikten oppover klippene er så fin, man føler seg plutselig veldig liten i det enorme skaperverket. Det er kanskje litt sunnt i ny og ne?

Ja, jeg er nok over gjenomsnittet nasjonalromantisk når det gjelder Danmark. Men det er tross alt her jeg levde mine første år, og derfor landet også en spesiell plass i hjertet mitt.

1 kommentar:

  1. Eit særs elegant fjell i forhold til dei grå klumpane ej ser frå stovevindauget her i Volda, hehe. Ser også ut som at du har ein veldig fin ferie i ditt hjerteland! :)

    SvarSlett