tirsdag 28. juni 2011

bok-bok-bøker

Nå har jeg akkurat lest ferdig Østenfor Solen. En deilig bok med handling fra kolonitiden i India, på godt og vondt. 

Så da er det det rett over på en ny en. Denne gangen Water for Elephants skrevet av Sara Gruen. Jeg har ikke sett filmen, og gleder meg til først å lese boken. Kanskje jeg ser filmen etterhvert, men det er aldri en god ide å se en film basert på en bok, rett etter å ha lest boken. Bøkene er jo alltid best! 

Og så er jeg tilbake på jobb. I bokhandelen. Det er så fint! Å omgi seg med så mye god litteratur og både få inspirere og bli inspirert, det er gode forutsetninger for å trives! 

Dette blir en boksommer, ispedd noen fine reiser og turer, med bøker på slep. Jeg er ikke en av dem som venter på en eller annen pad eller lesebrett i posten. Papirbøker (og aviser) er best, ingen protest!

Allerede på min andre dag på jobb har jeg fått med meg en perle hjem. Av en av mine yndlingsforfattere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar