onsdag 12. februar 2014

Det er sant


Bøker er en fantastisk form for virkelighetsflukt.

Det ligger en murstein på nattbordet og venter på meg, og de titalls første sidene som er lest virker veldig lovende. Målet må bli å komme seg i seng tidligere så jeg ikke sovner etter bare noen sider.

Ved å ta seg tid, finne ro og pløye seg gjennom noen kapitler så kan man legge ut på reise uten å bevege seg. Var ikke det en av Karen Blixens favorittsysler? Eller husker jeg feil? Bøker er i hvert fall en enorm kilde til opplevelser og erfaringer, hvis man bare tar seg tid.

Og la oss være ærlige, det føles mye bedre å ha lest enn bok enn å sitte å glo på en skjerm. Jeg er skyldig i det siste selv. Kanskje det er på tide å bli litt mer bevisst på hva tiden brukes til?

Hvilken bok ligger og venter på deg?

2 kommentarer:

  1. Jeg har "And the Mountains Echoed" av Khaled Hosseini liggende på nattbordet, og så venter jeg på Lean In av sheryl Sandberg. Den har jeg bestilt på originalspråket, nemlig :) Målet for 2014 er å lese mer på senga enn i 2013. Det bør gå bra, rekorden fra i fjor er ikke særlig imponerende...

    SvarSlett
  2. Så herlig! Hosseini skriver fantastisk, og hjerterått :) Lean In må jeg bestille meg selv, den tror jeg at er en gullgruve!

    SvarSlett