lørdag 7. desember 2013

Dekorasjon

Adventsfatet mitt har jo allerede fått sine minutter i rampelyset her inne, men jeg har enda en liten dekorasjon som jeg gjerne vil vise frem. Etter den omtale turen til København lot jeg meg nemlig inspirere til å lage et lekkert lite stilleben.


For da jeg vandret oppover Østerbrogade måtte jeg blant annet innom Normann Copenhagens flagship store. I denne superlekre designbutikken finner man mengder av nett dansk design, i tillegg til annet nordisk design. Altså er dette virkelig en drøm av en butikk å befinne seg i hvis man er noenlunde interessert i interiør. Og det er jo jeg!

I butikken var det ulike soner med en spesifikk fargepalett som gjennomgangstema. I hver av disse sonene var det noen lekre dekorasjoner som jeg falt pladask for. Dekorasjonene bestod av store kubeformede glassbokser. Oppi boksene var de vidunderligste ting plassert, som for eksempel pomponger, glasskuler, fjær, kongler, enda flere glasskuler og enda flere pomponger. Dette er gjenstander som jeg er ganske svak for og jeg tenkte for meg selv at jeg slik dekorasjon skal jeg lage.

Vel hjemme i Trondheim kjøpte jeg inn både kubeformet glassboks, glasskuler, fjær og pomponger. Resultatet ble denne deilige dekorasjonen i vinduskarmen på kontoret mitt. Ganske herlig utsikt om jeg får si det selv.



Selve julen blir jo verken tradisjonell eller snødekt, derfor bruker jeg adventstiden for alt den er verdt til å finne julestemning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar