mandag 27. august 2012

stilleben







































Å lage små sammensetninger av saker og ting er ganske morro. Når det er i din egen leilighet er det enda bedre! Den ene vinduskarmen i stuen har fått pynte seg med sukkulenter, som er mine absolutte favorittplanter, en nydelig orkidé, litt ymse telysestaker og en særs lykkelig Buddah. Sistnevnte ser egentlig ut som om han har fått i seg noe som gjør at han tenker ekstra fine tanker..

Sukkulentene klarer seg stort sett selv, litt vann i ny og ne og noen solstråler så er de ganske fornøyde. Orkidéen var en innflytningspresang fra kjærestens pappa. En slik yndig sak har jeg aldri eid før, så det bli litt learning by doing hva plantestell angår. Mine fingre er ikke utpreget grønne. Det lille stillebenet i vinduskarmen ugjør superhyggelig utsikt når man sitter med tekoppen ved frokostbordet.

Litt nipseprat altså. Det er visst det jeg interesserer meg i for tiden. I grunnen ganske koselig med slike detaljdykk.

1 kommentar: