onsdag 16. mai 2012

biscotti

Sist jeg var innom mormor hadde hun lett som ingenting smelt sammen biscottikjeks klare til prøvesmaking. Helt perfekte, som alt annet hun tryller frem på kjøkkenet. Og det er ikke lite kan jeg fortelle deg.

Mormor og bestefar reiste verden rundt sammen. Han var pilot og fløy blant annet en Romarute, dermed fikk de to seg mang en tur til den italienske hovedstaden. For de to var historien rundt byen noe av det mest interessante. Det kunne også hende at de unnte seg en kopp kaffe på en café på Via Veneto. Og jeg vet at det ble både ett og to par italienske sko med mormor hjem fra disse reisene. Spørs om jeg slekter litt på mormor når det gjelder det der med sko..

Husk å ta vare på tiden du er blitt gitt sammen med besteforeldrene dine, og spørr om oppskrifter og minner og opplevelser de har hatt. Det er gull verdt!


Jeg fant en oppskrift på biscotti med mandelmel og uten sukker, og prøvde meg. Den første runden ble spist opp forrige uke, med noenlunde god samvittighet nettop på grunn av den sukkerfrie faktoren. En biscotti eller fem til pensumbøkene er ikke å formå. Runde nummer to fikk stase seg til med sjokoladetrekk og skal serveres i morgen på 17. mai frokost.

1 kommentar: