onsdag 15. januar 2014

Sofakroken



Sofaen er nok et av de møblene som blir mest bruk her i leiligheten. Vi har en stor hjørnesofa som
rommer mange mennesker, eller puter, alt etter hva anledningen er. Fordi stuen egentlig er ganske liten er det kort vei fra middagsbordet til en hvil på sofaen etterpå. Det er kanskje det man kaller hverdagskos?

Leiligheten vår er gjennomgående preget av røde fargetoner på grunn av vår ganske store samling av persiske tepper og kelimer. Dette er fantastiske elementer i interiøret spør du meg, og det skaper en helt spesiell stil som jeg liker svært godt. Tidligere har jeg hatt sofaen full av kelimputer, men her en dag syntes jeg at det var tid for litt forandring. Man får jo gjerne den slags impulser etter at jula er hivd ut. Derfor ble alle kelimputene plassert på en puff, og noen enkle hvite linputer fikk innta hjørneplassen.

I forandringens ånd fikk også sofabordet seg en liten oppfriskning med noen nye glasskupler og telysholdere. Sammen med noe smått jeg allerede hadde fra før ble det et deilig stilleben som både er litt vårlig men samtidig varmt og hyggelig.

Etter å ha gjort om kommer vi nok til å tilbringe enda mer tid i dette hjørnet, for det er så himla koselig her!



4 kommentarer:

  1. Så utrolig fint og koselig! Har du fått deg en ny marmorsten også? :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Det ble en ny marmorstein fra Home & Cottage, den kunne ikke bli igjen i butikken :))

    SvarSlett
  3. Nydelig stilleben! Du er ei kreativ sjel Julie :)

    SvarSlett