tirsdag 20. november 2012

denfølelsen


Undertegnede er på ingen måte en hæsjtægg-kind of girl. Men for én gangs skyld skal jeg henge meg på trenden. Nemlig #denfølelsen-trenden.

Mitt studie er enormt interessant, og kan i store, ufint (!!) grove trekk summeres med hvordan språk brukes i sosial interaksjon. Bare arrester meg kjære anvendtere. Jeg vet at det handler om så uendelig mye mer, men å begynne å ramse opp det her slik at de uinnvidde skal forstå krever nok mer enn noen små linjer i mitt lille internetthjørnet.

Dette semesteret har jeg i stort sett følt at jeg har tatt meg vann over hodet, enorme menger vann over hodet. Masterstudie, deltidsjobb og tillitsverv krever mye. Ganske mye mer enn det jeg hadde budsjettert med på semesterets tid-og-energi-budsjett.

Så når energinivået er labert, og vi er inne i siste uke med undervisning blir alt mye enklere når foreleseren oppsummerer på en måte som man har savnet i løpet av årene på universitetet. Å gå ut av forelesning med ny energi og kjenne litt på at det ikke skal bli så verst med hjemmeeksamen, det dere er verdig bruk av #denfølelsen. Den slags påfyll gjør det litt lettere å holde alle ballene man sjonglerer med i luften. Samtidig! 

Jeg tror jeg kan snakke på vegne av mine medstudenter når jeg sier at mitt institutt har noen av de beste foreleserne NTNU har å by på!

1 kommentar: