torsdag 14. juni 2012

glitternegler

At jeg synes neglelakk er gøy vet nok de aller fleste. Men det kan bli bedre. Nemlig med glitter.

Sist sommer gikk jeg i anskaffelse av en flaske med glitter fra Deborah Lippmann, nydelig! Men da glitterflasken var med ut å reise til det store utland gikk den i tusen knas, hvilket resulterte i en glitrende toalettmappe. På tross av høy skjønnhetsfaktor er disse små flaskene med glitter fra frk. Lippmann nokså stive i prisen.

Så nå har jeg (som så mange andre) gjort det hele litt mer økonomisk ved å kjøpe en boks med glitter i en hobbybutikk. En slik liten investering koster en brøkdel og byr på like fine negler.





Dette du gjør:
- Lakk neglene med favorittfargen. Min for øyeblikket er den tyggegummirosa Muchi Muchi fra Essie.
- Legg ett lag med topcoat og dryss forsiktig glitter over den våte lakken.
- Bruk en pensel til å børste vekk glitteret som havner utenfor selve neglen.
- La tørke og legg ett eller to lag til med topcoat over glitteret.

Tada! Lekre glitrende sommernegler, akkurat slik vi (jeg) liker det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar