mandag 30. januar 2012

vin&vinyl

Av og til er det fint å drikke vin sammen med fine venninder midt i uken. Ekstra fint er det når man i tillegg blir litt klokere på vinylens historie. Vi var innom det lille arrangementet vin&vinyl på Teaterbaren på Avantgarden forrige uke. Det ble en deilig kveld!


Når det en gang i fremtiden blir leilighet på oss skal hans vinyspliller helt klart få en sentral plass i stuen.

Jeg skrev ned noen få notater som jeg tenkte var morsomme å ta vare på. En av de som snakket, Asbjørn Tiller, er førsteamanuensis på IKM der jeg tar andrefordypningen min ogj eg har hatt noen forelesninger med han. Meget kunnskapsrik mann!

Men altså noen små, få notater:

Når man hører på musikk spillt inn på vinyl blir det en aktivitet, fremfor tidsfordriv. Man har tid til å spille musikk. Selve vinyeln er et visuellt uttrykk. Man kan oppdage et mystery track og closed loops.

2 kommentarer:

  1. Vottan mine e kjendisa! Iiiiiih! :D

    D va en kjempekoselig kveld :))

    SvarSlett