onsdag 6. juli 2011

overraskelse

I helgen arrangerte jeg fest.



 Overraskelsesfest for verdens beste kjæreste, som er ferdig med to år i militæret. Endelig flytter han oppover til Trondheim og meg. Han har gjenomført årene med glans og det trengtes en markering.

Derfor hadde jeg i flere uker lekt med tanken om en overraskelsesfest, og plutselig hadde jeg satt både dato og invitert gode venner. Å planlegge fest er kjempemorsomt, og når det i tillegg er hemmelig for hedersgjesten er det enda mer spennende!

Og jeg tørr påstå at det ble suksess fra ende til annen!! Alt var bra! Gjestene hygget seg og kom presis, helt klare for å rope overraskelse. Mine kulinariske egenskaper viste seg fra sin beste side med tapas, som jeg tror smakte både sommer og fest. Det var varmt og vi kunne være ute på terassen, akkurat slik jeg hadde planlagt. Og det var pyntet med lanterner, ponponger, peoner, saueskinn og sadelsekker. Alle ingrediensene for en vellykket sommerfest var altså på plass. Alt gikk etter planen og kjæresten ble både overrasket og, heldigvis, kjempeglad.

Festen beveget seg ut i de sene nattetimer, med fyr på utepeisen, kubbspill, noen regnskurer, deilig deilig musikk som bredte seg ut i mørket, gode venner og mat, og ikke minst dansing på terassen. De siste tuslet hjemover i femtiden, selv sluknet jeg strålende fornøyd på sofaen.


Tusen takk for en fantastisk kveld dere!! Jeg håper vi kan gjenta det neste sommer!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar