søndag 15. mai 2011

girlander av blåskjell

Ting, ting og atter ting. Jeg får ikke nok av ting. Blant annet ting på veggene. De som kjenner meg og har sett pikerommet og hybelen min er ganske klar over at begge deler er fulle av nettop ting. Men, etter min mening, vakre ting.

Og veggene er altså et yndet sted til å henge opp ting og tang. Som nevnt har jeg ordnet en ny Noa-vegg der jeg etter litt inspirasjon fra Cupcakes and Cashmere hang opp tre sløyfer av bast under bildene. Skal vise.

Jeg synes også at girlandere er vakkert, og har lenge ønsket meg en til å henge på veggen. Så i dag lagde jeg altså min egen. På tur i vannkanten plukket jeg med meg masser av blåskjell. Det er så fine farger i dem, alt fra mørk kobolt til lys hvit perlemor. Vakkert, og ikke minst sommerlig.

Skjellene ble skyllt og borret hull i, og så tredd på en lang hyssingsnor. De skulle egentlig fått seg en runde med blank lakk. Da hadde skjellene sett ut som at de nettop var plukket opp fra havbunnen og fortsatt var våte av saltvannet.. Men lakkboksen var søkk vekk, så det får bli ved en senere anledning.



Skjellene som ble til overs har jeg lagt på kanten i blomsterbedet i hagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar