lørdag 30. november 2013

Adventstid

I år som i fjor har jeg satt sammen en liten deilig dekorasjon for å gå adventstiden i møte. Jeg har planlagt adventskaffe og lystenning i morgen sammen med kjæresten og noen venner.

Det er veldig hyggelig å holde på de tradisjonene man er vant med hjemmefra også når man har flyttet for seg selv. Planen er å bake noen små posjoner med et par slag julekaker. Oppskriftene er mormors og kakene er egentlig svenske, men i min familie har vi alltid hatt dem til jul.

Selve monteringen av dekorasjonen var lekende lett. Når man ikke binder krans, men skal bruke et fat er det stort sett bare å plassere de ulike tingene slik at man selv blir fornøyd.





Selve adventstaken er fra Broste Copenhagen. Sølvkulene i glass, stjerneanisen og glitterkulen er kjøpt hos Søstrene Grene. De to keramikkstjernene plukket jeg med meg hos Keiserne. De små piggete nøttekapslene plukket jeg i en park i Danmark tildligere i høst. Mosen burde jeg ha plukket i løpet av sommeren, men det ble ikke noe av, så jeg kjøpte i en blomsterbutikk. Sølvfatet er fra Ikea.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar