torsdag 29. mars 2012

bok-electronica

Jeg har egentlig deklamert både høyt og tydelig at bøker er best i nettopp bokform. Permene, lukten, teksturen og ikke minst tyngden (hvis man leser en supergod murstein kan det værte slitsomt å dra den med deg i vesken, men hva gjør man ikke for god underholdning?). Altså har jeg ikke hatt planer om å gå i anskaffelse av verken iPad, kindle eller noe annet fancy elektronisk som man kan lese bøker på. Bokskya er ikke min startside for å si det sånn.

Fordi jeg jobber i bokhandel nå og da () føler jeg kanskje litt ekstra ansvar for å mene at bøker på papir er best!

Men, så har det seg sånn at to av mine venninder er i besittelse av kindler, med spennende bøker på. Og så fikk jeg låne. Og nå, nå er jeg hekta... På fredag skal vi fly til den andre siden av verden (okei, ikke helt, men vi skal fly langt) og det kommer ikke som en overraskelse at kofferten allerede er litt for tung. Skolebøkene må med, og utkonkurrerer dermed bøkene jeg faktisk har lyst til å lese, og på den måten ble det plutselig kjempepraktisk med alle bøkene samlet i 458 gr.

På den elektroniske lesemenyen står siste del av Mockingjay, litt vampyrlektyre, Murakami og A Game of Thrones. De hadde nok ikke fått være med hvis de skulle pakkes i sine baperbackutgaver da det er vanskelig å slanke bøker. Paljettbeholdningen i kofferten kan heller ikke slankes, på tross av argumentasjon fra kjærestens. Men nå får altså både (e)bøkene og paljettene være med likevel.



Stabelen med Tusen og en natt og Littell skal tas fatt på etter at eksamnene er avlagt og det er lov til å puste ut.

1 kommentar:

  1. ! :)

    Har gått og tenkt mye på det selv i det siste om jeg skulle gå i anskaffelse av en. Som litteraturstudent har jeg HØYT og TYDELIG proklamert at NEI NEI NEI! Men, en må jo da innrømme den praktiske siden ved det hele.. :) Og stadig flere medstudenter har gått i anskaffelse av en..

    Vi får se! Men på reisefot; ja. God tur og god lesing!!!

    SvarSlett