mandag 25. oktober 2010

klokka 3 om ettermiddagen

Ina Christel Johannessen har koreografert sin 13. forestilling for Carte Blanche. Bevegelsesbildet så er stort og altoppslukende at jeg satt som hypnotisert.

Dynamikken, styrken og intensiteten i dansen var enorm. Koreografien bærer preg av det som blir omtalt som Johannessens kunstneriske signatur sterke fysiske bevegelser i kombinasjon med poetiske og ofte teatrelske elementer. Ja takk!!

Camilla Spidsøe Cohen var nok en gang fantastisk! Hun har så mye kraft i seg, og uten å tenkte meg om faller fokuset mitt på henne hver gang hun er på scenen. Bevegelsene hennes, dansen hennes, forteller meg gang på gang at hun er den flotteste kvinnelige danseren jeg har sett.


Caroline Eckly var også flott, og de lange bena hennes ble bare lengre og smekrere med et par rå høyhelte sko. Eckly hadde en lang balansesekvens som hun gjennomførte som det enkleste i verden. Nydelig! Virkelig nydelig!!


Alle de kvinnlige danserne brukte høyhelte sko i løpet av forestillingen, og det var en super effekt, i tillegg til at de beveget seg som de skulle være barføtt. Kostymene som var både skulpturelle og casual på sammen tid, og lagde sammen med scenografien en interessant ramme rundt koreografien og danserne. 


Fotograf: Erik Berg.

1 kommentar:

  1. fantastiske bilder, og de i sort/hvitt for ikke lenge siden! vakkert og gripende (som forestillingen ogsaa maa ha vaert!).

    :-*

    SvarSlett