søndag 7. august 2011

søndagsutflukt ~ villa malla

I dag har mor og jeg hatt med mormor på en liten luftetur. Og når jeg sier luftetur betyr ikke dette en runde rundt kvartalet. Mormor er virkelig en dame med klasse, og hun sier for eksempel "i dag tar jeg kappen" når det er kjølig i luften. Liker! Akkurat sånn skal jeg også være når jeg er åttiåtte år!

Altså er det å ha med mormor på tur en riktig lekker affære. Blant favorittene er kjøreturer, fristende mat på behagelige restauranter og vakkert landskap. Gjett om vi hygger oss når vi tre er på tur!

I dag kjørte vi ut til Villa Malla som ligger i strandkanten på Filtvedt, Hurumhalvøya.



Denne restauranten byr på en kjempebuffet med middelhavsmat og utsikt rett ut til havet. Maten er arrangert i store blikkfat, og jeg kan love at alt ser superfristende ut! Masse grønnsaker, ulike tappenader og dressinger, oster, linser og bønner, fisk, kjøtt og solmoden frukt. Så herlig! Det hele minnet meg litt om Ottolenghi i London.

I dag var det ganske ruskete vær, men likevel var det virkelig vakkert der ute. Havet og himmelen hadde på seg de samme fargene og gikk nesten i ett med sjateringer fra blygrått til tåkehvitt. Så fint!

Og forresten så må vi ta vare på den tiden vi er blitt gitt sammen med besteforedrene våre!

2 kommentarer:

  1. nam! og så fullstendig enig.. gleder meg stort til både en uke på vestlandet og nesten uke i nord snart! da skal jeg klemme på de eldre og si at jeg er glad i dem :-)

    SvarSlett
  2. Så viktig! :)

    Spørs om vi to ikke må ha oss en tur ut til Malla neste sommer... :)

    SvarSlett