lørdag 26. mars 2011

vintervår

Jeg har jo ymtet frempå om at det så smått har begynt å nærme seg vår her oppe i Sør-Trøndelag også.. Men de påstandende må jeg pent trekke tilbake. For hvis det er dette man skal forbinde med vår så tror jeg at jeg har havnet på feil sted.




Det laver ned. Det snør oppover. Det stormer. Det er vinter (igjen)..

Skinnjakken og høyhelte skoletter står kjempe-klar til bruk. Men må nok vente enda litt til..

Og de stakkars små spirene utenfor vinduet mitt er nok helt sikkert så nedfrosset som det går ann å bli under i hvert fall tredve centimeter med snø..

Likevel er det jo 1. april førstkommende fredag, og da spørs det hvor mye lenger Kong Vinter tørr å tviholde på snø og is før befolkningen (les: jeg) begynner å gå i protesttog.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar